logo logo

Social Practices

Social Practices

In de Social Practices vormen transities in de samenleving de aanleiding voor projecten. Je zet je verbeeldingskracht in om vanuit een persoonlijke blik, sociaal engagement én embedded research projecten of processen vorm te geven die relaties veranderen, zodanig dat publiek een nieuwe kijk op de wereld krijgt. Social practitioners kunnen zich op eigenzinnige wijze positioneren als gamechanger.

Cultural Diversity

Cultural Diversity legt culturele, economische, politieke en sociale structuren bloot om van daaruit te komen tot beelden of interventies, die de gewaarwordingen en gedragingen van ‘plaatselijke wereldburgers’ beïnvloeden. Verstedelijking, globalisering en culturele diversiteit zijn daarbij leidende thema’s.

Sustainability

Duurzame voorstellen komen vaak voort uit het met nieuwe ogen bekijken van de bestaande situatie en het maken van nieuwe, onverwachte combinaties. Omgevingsgerichtheid, buiten kaders kunnen denken en creatief kunnen handelen staan binnen dit vraagstuk centraal. Tegelijkertijd gaat het er om, een tastbaar eindproduct te ontwikkelen. Direct doen, maken en testen staan centraal. Je zet je artisticiteit in om mensen krachtiger te maken in relatie tot hun omgeving. Engagement speelt daarbij een belangrijke rol: je geeft betrokkenen de mogelijkheid hun wereld met nieuwe ogen te bezien.

Open Design

Open Design werkt met een participatieve ontwerpmethode waarin je gebruikers uitnodigt om het ontwerp te modificeren. De focus ligt niet meer op het ontwerpen van voltooide eindproducten, maar op (dynamische) processen. Designers kunnen hun ontwerpen en ideeën op een ‘open source’ manier met iedereen delen.

Gamification

Binnen het vraagstuk Gamification houd je je bezig met het toepassen van spelontwerpprincipes in niet-spelgerelateerde situaties. Je leert hoe je Gamification zinvol kunt inzetten om gedrag op een leuke en uitdagende manier te beïnvloeden. Dit is ideaal voor ontwerpers en docenten in opleiding die nieuwe tools en inzichten zoeken om het gedrag van hun doelgroep positief te veranderen.

Agenda

  • mo
  • tu
  • we
  • th
  • fr
  • sa
  • su
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • mo
  • tu
  • we
  • th
  • fr
  • sa
  • su
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • mo
  • tu
  • we
  • th
  • fr
  • sa
  • su
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31