logo logo

Commercial Practices

Commercial Practices

De Commercial Practice richt zich op de Next Economy. Onze wereld verandert snel getriggerd onder andere door technologische innovaties. Deze veranderende wereld creëert nieuwe mogelijkheden en rollen voor potentiële ontwerpers en kunstenaars. Creative input is nog nooit zo belangrijk geweest bij bedrijven als nu. De ontwerper/kunstenaar wordt steeds een gewichtiger speler bij de creatie van nieuwe economische waarden, het ontdekken van potentiële onbenutte markten, en het creëren van nieuwe producten en diensten die duurzaam zijn en het verschil gaan maken.

New Frontiers

New Frontiers daagt je uit om te experimenteren, verbanden te leggen en grenzen te verleggen: je ontwikkelt nieuwe manieren van denken en handelen binnen innovatieve processen. Je werkt daarvoor samen met andere studenten en met mensen uit het werkveld; je onderzoekt, en je werkt zelfstandig. Je doel daarbij is niet per se een ‘fysiek product’; het gaat ook om het identificeren van toekomstige mogelijkheden. Je leert tot innovatie te komen, dit visueel te vertalen en op een inspirende manier te communiceren.

Branding

De tijd dat branding gelijk stond aan een logo en beeldmerk, of een visuele identiteit, advertising en/of marketing ligt inmiddels achter ons. Branding gaat over meer. Het gaat over waarden, behoeften, een manier van leven, identiteiten, expressies en vertrouwen. En het is niet, zoals veel beleidsmakers denken, een ‘soft issue’, maar het vormt de basis van de kwaliteit van leven. Mede door de invloed van ‘de nieuwe kritische consument’ worden merken niet meer voornamelijk beïnvloed door de massa maar eerder op individueel niveau, oftewel door ‘jou en mij’. Een ontwerper of kunstenaar faciliteert die gedachte door deze beïnvloeding op een authentieke manier visueel gestalte te geven.

Data Design

Data Design sluit aan bij actuele ontwikkelingen als open data en big data; dat vraagt jou om hier op een conceptuele, onderzoekende en visuele manier mee om te gaan. Je leert verschillende typen data kennen en ermee te werken door grondig onderzoek te doen door middel van visuele onderzoeksmethoden. Daarnaast leer je verschillende tools te gebruiken om met dynamische data te kunnen ontwerpen.

Service Design

Bij Service Design gaan we ervan uit dat de ontwerpende benadering van grote waarde is voor de opzet en inrichting (en voor het succes) van diensten. Ben jij geïnteresseerd in de ‘wicked problems’ die samenhangen met het inrichten van diensten? Service Design biedt je de zienswijze, de kennis en de tools aan om als ontwerper aan de basis te staan van nieuwe, baanbrekende concepten in dienstverlening.

Agenda

  • mo
  • tu
  • we
  • th
  • fr
  • sa
  • su
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • mo
  • tu
  • we
  • th
  • fr
  • sa
  • su
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • mo
  • tu
  • we
  • th
  • fr
  • sa
  • su
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31