logo logo

Lifestyle Transformation Design (LTD)

Lifestyle Transformation Design (LTD)

Een student LTD is eigenzinnig, toekomstgericht en innovatief!

De samenleving is in beweging! Wat is de invloed van deze veranderingen op onze levensstijlen? Kunnen we levensstijlen op zo’n manier veranderen dat we de uitdagingen in de toekomst aan kunnen gaan? En wat is de impact van innovatie op ons dagelijks leven? Als Creative Market Innovator creëer je overstijgende en innovatieve oplossingen of ideeën voor eenvoudige tot complexe vraagstukken vanuit de markt, met als doel om levensstijlen of de markt zelf te transformeren.  Je gaat toekomstige uitdagingen niet uit de weg.

Binnen de opleiding onderzoeken studenten door middel van ‘Design Thinking’ de behoeftes en het gedrag van mensen in relatie tot hun omgeving; sociaal, economisch en persoonlijk. De uitkomsten van deze onderzoeken leveren waardevolle informatie op over levensstijlen. In grotere mate is er aandacht voor dit thema, zowel bij profit- als non-profitorganisaties. Met deze informatie kunnen bedrijven en organisaties invloed uitoefenen op de verandering van levensstijlen. Studenten Lifestyle Transformation Design zijn in staat door hun out-of –the-box denken innovatieve oplossingen aan te dragen.

Een student Lifestyle Transformation Design is kritisch over elke stap binnen het proces alvorens de informatie te vertalen naar toekomstig gedrag en behoeftes. De Methodiek Design Thinking speelt hierbij een belangrijke rol. Het resultaat is dat er overstijgende en innovatieve oplossingen worden gegeven voor (complexe) vraagstukken die de markt of levensstijl kunnen transformeren. Heldere communicatie van deze oplossingen of ideeën is essentieel om bewustzijn en impact te creëren. Het eindresultaat is altijd een visueel product.

Je leert hoe onderzoeksmethodes, zoals Design Thinking, Future Thinking en Storytelling worden toepast binnen onderzoek en proces. Samenwerken met medestudenten, binnen je eigen discipline of daarbuiten is van belang. Deze samenwerking kan ook plaatsvinden binnen internationale cross-overs.

Technieken als fotografie, audiovisuele en interactieve ontwerpen, web- en grafisch design worden gebruikt om je eindproduct te realiseren.

Tijdens de studie is er aandacht voor diverse kennisgebieden; mobiliteit, kenniseconomie, technologie, food, gezondheidszorg, retail, kunst en cultuur. Organisaties uit deze sectoren treden op als partner of opdrachtgever en delen hun kennis en ervaringen. Deze organisaties kunnen variëren van commerciële tot instellingen; platforms / denktanks, media- en marketingbureaus tot het publieke domein en van gezondheidszorginstellingen tot educatieve leeromgevingen.

Gedurende je studie werk je aan de opbouw van jouw portfolio en ontwikkel je een persoonlijk handschrift.

CARIERE MOGELIJKHEDEN
Curator, product- en markt innovator, concept developer/designer, creatieve strateeg, trend initiator en visualisator, creatieve visuele communicatiespecialist.