logo logo

Advertising

Advertising

De Willem de Kooning Academie is
 de enige kunstacademie in Nederland met een vakstudie in Advertising.
 De academie leidt je op tot een allrounder met een sterk gevoel voor concept. Je bent de spin in het web, de link tussen opdrachtgevers en ‘creatieven’. Je hebt een eigen visie, bent gepassioneerd en gedreven. Je weet wat er ‘speelt’ en bent breed geïnteresseerd; daardoor kun je je goed inleven in de wereld om je heen. Je bent communicatief sterk en werkt graag in teamverband. Verder heb je feeling voor marketing en trends binnen de kunsten en in de maatschappij. Dit alles gebruik je om vraagstukken met de juiste middelen op een relevante manier op te lossen.

Je leert (complexe) vraagstukken onderzoeken en analyseren. Vervolgens leer je op strategische wijze een concept te ontwikkelen. Presenteren is het halve werk: daarom werk je dit concept uit, geef je het het vorm en presenteer je het overtuigend. Je gaat werken aan projecten waarin je leert je te positioneren en je omgeving te beïnvloeden en manipuleren. Je leert het beroepenveld kennen en doorgronden, zodat je effectieve campagnes kunt ontwikkelen. Bovenal ga je onderzoeken in welk professioneel veld jíj wilt afstuderen. Je loopt daarom ook stage bij gerenommeerde bureaus in binnen- en buitenland.

De academie stimuleert je om mee
 te doen aan (internationale) prijsvragen, zoals JongeHonden pitches en vervolgens de Cannes Young Lion Competition, SpinAwards (onze studenten wonnen vier jaar op een rij de ‘Young Talent Award’) en The One Show New York. Mede doordat onze studenten regelmatig nominaties en prijzen winnen, volgen de bureauwereld en
 de vakpers ons op de voet.

Na je afstuderen ga je aan de slag als allround creative conceptontwikkelaar, art director, copywriter of creatief strateeg, met een specialisatie binnen een Commercial, Social of Autonomous Practice.